- Sputnik International
Get the latest news from around the world, live coverage, off-beat stories, features and analysis.

Authors of Report on RT & Sputnik 'Propaganda' Refuse to Talk to 'Propagandists'

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Go to the mediabankRT channel
RT channel - Sputnik International
The British analytical HJS center that published a report on third-party propaganda has refused to give any comments to RT which it accused of spreading lies. The situation is especially awkward given the fact that representatives of both companies share the same office building in London and see each other every day on their way to work.

Radio - Sputnik International
German Political Fairy Tales Feature Ridiculously Russophobic Propaganda
In October 2016, British Conservative Analytical Center Henry Jackson Society (HJS) published a report on the third-party propaganda, in which they labeled all politicians and experts interviewed by Russia's state-financed media outlets as Putin's "useful idiots."

The report's author, Andrew Foxall, believes that people who contact such media as Sputnik or RT are adherents of the Russian President. His basic idea is that all their performances are paid for by the Kremlin.

Foxall argues that a similar practice existed during the Cold War and thus all experts and politicians contacting Russian state media should be "pointed out" and their credibility should be "challenged via political debates."

According to British MP and member of the Scottish National Party Paul Monaghan, the report is an attempt to prevent people from expressing an alternative opinion, a move that does not correspond to EU's democratic principles.

Monaghan said that he discussed his appearance at RT with his colleagues and didn't receive any negative feedback. The politician also noted he had never been paid by RT or any other media outlets for the participation in interviews.

"Voters often tell me they appreciate the quality of news coverage on the channel. I don't think anyone really believes that politicians appearing on RT are apologists of the government or the Russian President. It has a relatively unbiased coverage and offers a point of view alternative to our leading media such as BBC," Monaghan told RT.

EU flags flutter in the wind in back of a no entry street sign in front of EU headquarters in Brussels on Friday, June 24, 2016. - Sputnik International
EU Seeks to Make European Citizens Aware of 'Sneaky' Russian Propaganda
Among other things, the report suggests that "parliaments across Europe should amend current legislation or pass new legislation that forces politicians to declare all media appearances they make, whether they receive money for them or not."

The document is to be discussed in the European Parliament any time soon.

To participate in the discussion
log in or register
Заголовок открываемого материала